#6 Back in shape – Gamba samba

Gamba

Snel, gemakkelijk, gezond en een flink portie op je bord zonder veel calorieën, een feestje toch?! Zelf kookte ik eigenlijk nooit veel gerechten met gamba’s er in, maar sinds ik heb ontdekt dat ze laag in calorieën zijn en weinig vet bevatten, kokkerel ik mij rot met deze kanjers. Dans je de gamba samba mee? 

Huishoudelijke mededelingen
De aangegeven hoeveelheden zijn per persoon, doe alle ingrediënten maal het aantal personen dat er mee-eet en iedereen kan meegenieten.

Good to know: sommige producten verschillen van merk tot merk in samenstelling en dus ook in bijvoorbeeld de hoeveelheid calorieën. Kijk hier dus even naar! Wij doen in ieder geval boodschappen bij de Jumbo, mocht ik niet het huismerk gebruiken, dan zal ik het er bij zetten.

Statistieken per persoon
Calorieën: 523
Vetten: 15,3 gr
Koolhydraten: 62,8 gr
Eiwit: 31,3 gr

Ingrediënten
– 200 gr knoflook peper gamba’s
– 200 gr Thaise wokgroenten
– 50 gr gele rijst
– 1 el Lee kum kee teriyakisaus
– 10 gr gebakken uitjes
– 20 gr Go-tan kroepoek naturel  

Hoe te fabriceren
– Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.
– Roerbak de groenten in een wok.
– Als de rijst klaar is, voeg je deze samen met een eetlepel teriyakisaus toe aan de wokgroenten. Meng alles goed door elkaar en laat het een beetje opbakken.
– Bak nu de gamba’s tot ze mooi gaar en roze van kleur zijn.
– Doe het roerbak mengsel op een bord, leg hier overheen de gamba’s en garneer het met wat gebakken uitjes.
– Als finishing touch een bakje kroepoek voor er naast.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s